Pijn is ons natuurlijk alarmsysteem

Blijf niet zitten met je symptomen!

Laat ons je helpen je doel te bereiken

Waarom een chiropractor?

Welke lichamelijke klachten?

“Expertise van de chiropractor”

De meeste patiënten consulteren een chiropractor voor rug-en nekklachten. Dankzij onze jarenlange ervaring kunnen we ons terecht een expert noemen binnen dit vakgebied. Door middel van vragenlijsten, een vraaggesprek en een uitgebreid klinisch onderzoek tracht de chiropractor de factoren te vinden waarom er (pijn)klachten zijn ontwikkeld. Indien u in aanmerking komt, begeleiden wij u via een gepersonaliseerd behandelplan. Chiropraxie Vlaamse Ardennen gebruikt hierbij de nieuwste en wetenschappelijk onderbouwde technieken.

Ben je zwanger of heb je een baby?

Wat is chiropraxie?

De Chiropractor: de expert in de aandoeningen van de wervelkolom

Chiropraxie is een discipline binnen de gezondheidszorg die zich voornamelijk toelegt op de diagnose, de behandeling en de preventie van aandoeningen aan het bewegingsapparaat, met in het bijzonder nek- en rugklachten.

De universitaire opleiding van chiropractors is ondermeer gericht op de behandeling van gewrichts-, spier- en aanverwante zenuwaandoeningen, vooral aan de wervelkolom en de omliggende gewrichten.

Chiropraxie maakt geen gebruik van medicijnen, inspuitingen, infiltraties of operatieve ingrepen. De belangrijkste behandelingsmethoden bestaan uit snelle, korte, precieze impulsen op een gewricht of spier die gewoonlijk pijnloos verlopen, spierversterkende en mobiliserende oefeningen alsook advies over de algemene nek- en rughygiëne.

GETUIGENISSEN

Wat zeggen onze patiënten?

INFORMATIE