Welke klachten?

De chiropractor behandelt vooral spier-, gewrichts -of zenuwaandoeningen van het bewegingsapparaat (wervelkolom en gewrichten).

De meest voorkomende klachten waarvoor patiënten bij de chiropractor behandeld worden, zijn:

• lage rugpijn (lumbago, spit, verschot, artrose, overbelasting, …)
  • nekpijn
  • pijn tussen de schouderbladen
  • uitstralingspijn in armen en/of benen (inclusief piriformis syndroom)
  • hoofdpijn
  • duizeligheid
  • discus hernia
  • whiplash
  • gewrichtsklachten (kaak, schouder, elleboog, pols, heup, knie en enkel)
  • peesontstekingen
  • sportblessures

Chronische klachten zoals pijn en stijfheid veroorzaakt door artrose (slijtage) en ook fibromyalgie, kunnen verminderen met een chiropractische benadering. Chiropraxie heeft soms ook een positief effect op andere klachten. Indien u twijfelt indien chiropraxie zou kunnen helpen, vraagt u het best eerst aan de chiropractor.Aangezien veel van de hoger beschreven problemen op alle leeftijden kunnen voorkomen, zal uw chiropractor patiënten van alle leeftijden ontvangen waarbij de therapie in functie van de leeftijd zal worden aangepast.

Naast de behandeling van uw probleem, zal uw chiropractor de mogelijke oorzaak ervan opsporen met het oog op preventie van aandoeningen aan het bewegingsapparaat (wervelkolom en aanliggende gewrichten). De chiropractor kijkt ook naar het effect van ervan op het functioneren van het zenuwstelsel. Indien nodig kan een chiropractor advies geven omtrent voeding of steunzolen. Indien er werd aangeraden steunzolen of andere steunbanden aan te schaffen, kan u dit via deze website vinden.

De werking en veiligheid van chiropraxie is ondertussen wetenschappelijk bewezen door publicaties in verschillende gerenommeerde medische tijdschriften. U kan deze wetenschappelijke artikelen raadplegen via de mondiale vereniging van chiropraxie.